Co je to procesní řízení?
Procesní řízení organizací, které je známé také pod zkratkou BPM = Business Process Management, je dnes velmi populární
v souvislosti s orientací organizací na zákazníka a s neustálým tlakem na zvyšování efektivity jejich fungování.
Umožňuje provádět, monitorovat a optimalizovat velké množství procesů a informací za účelem zefektivnit
čtyři základní ukazatele řízení společnosti -> náklady, čas, kvalitu a poskytovaný servis.
Procesní řízení dnes slouží k řízení predikovatelných ale i dynamicky se měnících procesních postupů.
Operátorům organizace nabízí jednotné pracovní prostředí snadno propojitelné na různé firemní systémy.
Součástí procesního řízení je:
-
Modelace
Analýza a optimalizace prostředí pomocí intuitivní modelace procesních diagramů, někdy známé pod pojmem procesní mapa nebo procesní síť. -
Nastavení podmínek
Automatické nastavení podmíněných pravidel s delegací na konkrétní oddělení či osobu v daném čase na daném místě, v určité fázi procesu. -
Schvalovací proces
Nastavení jednotlivých schvalovacích práv konkrétním oddělením či osobám v jednotlivých fázích procesů. -
Monitorování norem
Okamžité upozornění o anomáliích vůči nastaveným normám a pracovním standardům pro řídící pracovníky. -
Vyhodnocení
Monitoring a optimalizace aktivit pomocí interaktivních řídících panelů v reálném čase s daty pro porovnání výkonnosti a budoucí plánování.
Klíčové výhody procesního řízení
|
|
Cílem nasazení kompletního řešení pro procesní řízení v rámci jednoho pracovního
prostředí je snížení nákladů a času zpracování obchodních procesů obvykle v řádu desítek procent.
Pro koho je řešení procesního řízení vhodné
Řešení je primárně určeno manažerům oddělení a celých firem.
Obvykle se jedná o prostředí bohaté na procesní postupy a náročné na řízení.
Může se jednat například o rozsáhlá projektová řízení, výrobu a kompletaci, logistiku,
zákaznický servis nebo i jiné další oblasti.
Středně velké firmy |
Velké firmy a korporace |
Vyjádření klientů
“Jako největší přínos vnímám transparentnost řešení. Naši manažeři přesně vidí kam toky finančních prostředků odcházejí, kdo si objednává a kdo také svoje závazky platí. Potvrzuje to i fakt, že 99% faktur je zaplaceno správně, hned na první pokus a čas procesu se zkrátil o 2 dny.” Balasundaram KothandaramanGeneral Manager Information & Communication Technology, Hyundai Motor Company |
“Kofax nám poskytuje řešení, které přesně vyhovuje našim potřebám. Dokáže skvěle propojit jednotlivé procesy a systémy, které jdou ruku v ruce s prací a talentem našich zaměstnanců.” Tina HasperIT & Organization Manager, Audi-Volkswagen Middle East |