BPR
Je zkratkou pro Business Process reengineering. Ve své hlavní podstatě představuje změnu podnikových procesů ve vztahu k okolí. Hledá optimální průběh procesů v závislosti na spotřebovaný čas a náklady, to vše za účelem zvýšení konkurenceschopnosti podniku.
Tři klíčové prvky BPR jsou:
- Zaměření na základní podnikatelské interní i externí procesy, s následným vyhodnocením současné konkurenceschopnosti.
- Stanovení primárních cílů a požadavků pro zaujetí silného postavení na trhu. Tato změna může být někdy poměrně radikální a je potřeba jasně vysvětlit důvody a dopady na jednotlivé fáze procesu.
- Od dobře zpracovaného BPR se, i přes jeho často vysokou rizikovost, očekává dramatické zlepšení, které je měřeno jak v průběhu, tak i po ukončení reengineering, v návaznosti na naplnění stanovených cílů.
Vytvořit, monitorovat a vyhodnocovat úspěšnost BPR je možné pomocí kvalitně zpracované procesní mapy, která je součástí procesního řízení.
Tento pojem souvisí s řešením: Procesní řízení