Slovník

Zpět do slovníku

Zpracování faktur



Automatické zpracování faktur je jedním z nejdůležitějších firemních procesů, přinášejících společnostem významné urychlení obchodních transakcí při celkovém snížení nákladů v operativě. Řešení Kofax, které lze využít pro kompletní zpracování došlých faktur a dokumentů, zahrnuje celkový proces od vstupu dokumentu do společnosti, po proces schválení a finální úpravu v účetním oddělení. Je jedno, zda je vstupním formátem papír, e-mail nebo dokument ve formátu PDF, MS Excel nebo i XML - vše je možné zpracovat a automaticky roztřídit požadovaným příjemcům na jednotlivých pobočkách nebo na vzdálené centrále. Systém tak umožňuje centrální zpracování dokumentů s možností automaticky třídit, kontrolovat, reportovat jednotlivé stavy v procesu zpracování a zjišťovat informace o množství zpracovaných dokumentů a produktivitě zaměstnanců.

Hlavní výhody:

  • Centrální zpracování dokumentů a jejich archivace
  • Automatická kategorizace dle požadavků klienta
  • Schvalovací procesy podle předem stanovených pravidel
  • Aktuální data o aktuálním stavu ihned k dispozici

Stejným způsobem jde také zpracovávat příchozí objednávky nebo formuláře. V případě potřeby komplexnějšího vytěžování dat je možné využít řešení Kofax Capture. Všechny zmíněné systémy mají přímou integraci např. s ERP systémy společností SAP a Oracle. 

Během nezávislé studie, která probíhala v různých společnostech po celé Evropě, se při rozhovorech s finančními manažery společností došlo k následujícím závěrům ohledně hlavních priorit a strategických úkolů pro posílení procesu celkového zpracování ve finančním oddělení:

Tento pojem souvisí s řešením: Digitalizace dokumentů