Slovník

Zpět do slovníku

Skenování

Jednoduše řečeno, skenování je převod papírové podoby dokumentů do digitální. Nepodceňujte ale výběr správného skeneru, protože není skener jako skener! Vybrat si můžete mezi klasickým konzumním podnikovým skenerem, multifunkčním zařízením nebo specializovaným dokumentovým skenerem.

Dokumentové skenery klasického typu jsou vhodné pro osobní skenování malého množství dokumentů. Tolik oblíbené multifunkce vám zase vyřeší tisk, kopírování i skenování v jednom, ale ani zde není zařízení přizpůsobeno spolehlivému velkokapacitnímu skenování a napojení na  programy pro skenování. Pokud tedy uvažujete o efektivní digitalizaci vašich podnikových dokumentů a  skenování dokumentů do počítače k následnému zpracování, doporučujeme zvážit koupi dokumentového skeneru.

Od těch předchozích se liší především spolehlivostí jejich konstrukce, upravené pro denní zátěž velkého množství dokumentů, tudíž nedochází k častým poruchám a opravám skeneru. Skener je dále vybaven automatickým podavačem a umí skenovat obě strany dokumentu. To znamená, že na jeden průchod skenerem jsou naskenovány obě strany dokumentu a skener si jednotlivé dokumenty automaticky podává, bez nutnosti lidského zásahu. To vše bezesporu vede k výrazné časové úspoře.

​Na přehled dokumentových skenerů se můžete podívat zde.
Tento pojem souvisí s řešením: Digitalizace dokumentů